درد انگشتان دست

پنجشنبه 24 مرداد 1398
8:51
salamat

در مورد درد در دست ابتدا این سوال مطرح است که کدام یک از دردهای دست احتمالا ناشی از بیماری است و نیاز به درمان دارد و کدام یک ناشی از بیماری خاصی نیست و با کمی استراحت برطرف می‌شود.

Image result for ‫درمان درد انگشتان دست‬‎

در صورت وجود هریک از علایم زیر همراه با درد در دست ها باید به پزشک متخصص مراجعه کرد.

1- کاهش حس و سوزش یا گز گز انگشتان: این علائم معمولاً ناشی از فشار بر روی اعصاب دست است.

2- تورم: اگر چه به دنبال فعالیت زیاد در دست ممکن است درد همراه تورم بوجود آید و با استراحت بر طرف شود اما تورم موضعی بخصوص در مفاصل ممکن است به علت بیمارهای التهابی مانند روماتیسم مفصلی باشد.

3- دردهای شبانه: دردهای مکانیکی که بدنبال کار سنگین و خستگی ایجاد می‌شود معمولاً در هنگام خواب از بین می‌رود. اما دردهای دست که در شبها بیشتر می‌شود بخصوص اگر باعث بیدار شدن بیمار از خواب شود علامت بسیار هشدار دهنده‌ای است که بررسی بیشتر برای یافتن احتمال بیماری زمینه‌ای را لازم می‌کند که عفونتها و نیز فشار بر روی اعصاب دست می توانند این خصوصیت را داشته باشند.

4- دردهای موضعی و درد با فشار در یک نقطه (حساسیت موضعی): دردهایی که به دنبال فعالیت زیاد یا خستگی ایجاد می‌شوند معمولاً منتشر و در تمام دست احساس می شوند. اما دردهای موضعی باید احتمال وجود یک عامل بیماری زمینه ای را مطرح کند. بیماریهایی مانند آرتروزهای موضعی و شکستگی های قدیمی همه در این دسته قرار می گیرند.

5- توده های موضع

6- دردهای دائمی: درد هایی که کم و زیاد می شوند و دوره هایی از بهبودی کامل را دارند که کمتر در بیماریهای جدی دیده می شود. اما دردی که دائم است و و بخصوص به تدریج افزایش می یابد باید احتمال وجود بیماری زمینه را به طور جدی در نظر گرفت.

7- دردهایی که بدنبال ضربه ایجاد می شود: ضربه‌هایی که به دست یا انگشت وارد می‌شود در بسیاری از موارد خطر جدی ندارند. اما متاسفانه مواردی از آنها وجود دارد که علیرغم ظاهر بی خطر ممکن است با عوارض زیادی همراه باشند. در این موارد لازم است حتما در صورت ادامه درد، قبل از یک هفته به پزشک مراجعه شود.


ولی بهتر است فراموش نکنید که نباید هیچ یک از انواع دردها در دست را نادیده گرفت و برای بررسی بیشتر باید به متخصص ارتوپدی مراجعه کرد.

منبع:الو دکتر


[ بازدید : 124 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مرجعی بسیار مفید برای دانستن نکاتی که برای شادابی نیاز دارید است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]