همه چیز درباره عمل وجراحی بینی

پنجشنبه 3 مهر 1399
12:38
salamat

جراحی بینی (به انگلیسی : nose reshaping یا nose job ) یا رینوپلاستی (به انگلیسی : Rhinoplasty ) عمل جراحی ای است که معمولاً توسط یک جراح گوش وگلووبینی ، جراح فک و صورت ، یا جراح پلاستیک به منظور بهبود کارایی ( جراحی ترمیمی ) یا نمای ( جراحی زیبایی ) بینی انسان انجام می شود. جراحی بینی را می توان به منظور برآوردن اهداف زیبایی یا اهداف ترمیمی به منظور اصلاح آسیب ها، نقص مادرزادی یا مشکلات تنفسی اعمال کرد. جراحی بینی می تواند با دیگر عمل های جراحی مانند بزرگ کردن چانه به منظور بهبود نتایج زیبایی ترکیب شود.
متخصص گوش و حلق و بینی - همه چیز در مورد جراحی بینی

ویژگی مهم در رینوپلاستی (جراحی پلاستیک بینی) مدرن
جراحی زیبایی بینی با حفظ عملکرد تنفسی همراه می باشد، بدین معنی که نه تنها تنفس بیمار پس از جراحی دچار مشکل نمی شود، بلکه در صورت وجود مشکل تنفسی، بهبودی تنفس نیز حاصل می گردد.
عدم نیاز به قرار دادن تامپون بینی که در اکثر موارد با گرفتگی کامل بینی و خشکی دهان و نیز درد شدید هنگام خارج کردن آن همراه است.
بینی متناسب با سایر اجزای صورت و کاملاً طبیعی جراحی می شود و ظاهر بینی عمل شده را ندارد.
مقدار کبودی و تورم به حداقل رسیده لذا، بیمار سریع تر فعالیت های اجتماعی خود را از سر می گیرد.
در جراحی زیبائی بینی که برای بهبود شکل ظاهری بینی انجام می شود، بخش های خاصی از بینی (استخوان و غضروف) تغییر داده می شوند تا هماهنگی بیشتری با سایر اجزای صورت برقرار گردد. برای این کار می توان از برش های جراحی بسیار کوچکی در داخل بینی استفاده کرد (رینوپلاستی بسته) و یا اینکه علاوه بر برش های فوق از برش کوچکی در دیواره بین سوراخ های بینی استفاده کرد (رینوپلاستی باز).
توربینوپلاستی
توربینوپلاستی به نوعی از عمل بینی گفته می شود که طی آن سعی می شود استخوان توربینه تحتانی با حفظ حداکثری مخاط کوچک یا برداشته شود و البته بعضی اوقات مقداری از مخاط نیز برداشته می شود. روش های مختلفی برای انجام توربینوپلاستی در صد سال اخیر پیشنهاد شده است مانند برداشتن زیر مخاطی کورنه تحتانی، به کنار زدن کورنه تحتانی، و سایر روشها که هر کدام مزایا و یا معایبی دارند؛ ولی هنوز یک روش قطعی برای توربینه بینی در جراحی بینی وجود ندارد. توربینیت بزرگ تحتانی منجر به تنگ شدن دریچه داخلی می شود و لذا گرفتگی بینی را ایجاد می کند.

خطرات

تقریباً همیشه بعد از عمل کبودی و تورم موقت در صورت بوجود می آید، سایر خطرات رینوپلاستی عبارت اند از:

خونریزی

سوراخ یا زخم در تیغه بینی (دیواره ای که دو سوراخ بینی را از هم جدا می کند)
مشکلات پوستی (نکروز پوستی) و حساسیت پوست در اثر چسب های روی بینی

عفونت

انسداد شدید بینی در اثر ورم درون آن
عوارض بیهوشی
انواع روش های جراحی بینی

جراحی بینی یکی از متداول نرین نوع جراحی ها است که هر ساله عده بسیاری برای این نوع جراحی به مطب زیبایی می روند [3] جراحی بینی معمولا به دورش جراحی بینی باز و جراحی بیینی بسته انجام می شود. تفاوت این دو روش در نحوه ایجاد برش برروی بینی می باشد. در جراحی به روش باز ازآنجایی که برش در زیر تیغه بینی ایجاد می شود پوست بینی به طور کلی از بینی جدا شده و جراح می تواند با دید وسیعتری تغییرات را برروی ساختمان بیمی ایجاد کند. اگر می خواهید جراحی بینی موفقی داشته باشید بهتر است جراح مورد اعتمادی انتخاب کنید.
نکات مهم و مراقبت های بعد از عمل جراحی زیبایی بینی:
طی روزهای اول پس از عمل از هرگونه ضربه به بینی باید پرهیز شود. به عنوان مثال هنگام خواب باید طاق باز خوابید.
استفاده از کیسه یخ مخصوص روی چشم ها که بعد از جراحی بینی به فرد داده می شود تا 24 ساعت بعد از جراحی برای کاهش تورم الزامی است.
تخلیه ترشحات بینی با فشار تا 2 الی 3 هفته بعد از جراحی به هیچ وجه نباید انجام شود.
طی چند هفته پس از عمل برای بهتر شدن تنفس می توان روزانه در چند نوبت با محلول سرم نمک ی، داخل بینی را شست وشو داد.
در هفته های اول پس از عمل لازم است از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری شود.
و تا حد ممکن تا چند هفته بعد از جراحی بهتراست از عینک به خصوص عینک های آفتابی سنگین استفاده نشود.
دو الی سه هفته بعد از جراحی از انجام ورزش های سنگین خودداری شود.
خوردن غذاهایی که باعث حساسیت و خارش پوست می شوند ممنوع است . همچنین خوردن غذاهایی که نیاز به جویدن طولانی مدت دارند تا هفته ی اول بعد از جراحی زیبایی بینی توصیه نمی شود.
شستن صورت یا حمام کردن به شرطی که پانسمان روی بینی خیس نشود بلامانع است.

منبع : asemooniblog

[ بازدید : 551 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مرجعی بسیار مفید برای دانستن نکاتی که برای شادابی نیاز دارید است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]